人気ブログランキング | 話題のタグを見る

2020.07.19 第9回 JBCF きらら浜クリテリウム

There I was, in the starting point, surrounded by other 30 riders, full of anxiety just like me, exiting to enjoy this wonderful sport.
The race was short and explosive: 10 laps, 2.3kms each. The circuit was very technique and a lot of wind during the entire day.
This is my chronicle:
LAP1 (3’16”) the race begins, the first 300m were controlled I took my position in the group as fast as I could. Then, the Green flag announced the official beginning. Here is where the strongest riders started the attacks. I’d just follow them
Lap 2 (3’00”) this was the fastest lap of the race. There were a lot of attacks, especially when there was crossed wind. Three riders (including me) were at the head of the race, then another 4 closed the gap. By the end of this lap 7 riders were heading the race
Lap 3 (3’10”) The goal of this lap was to ensure the advantage with the other riders. That was why there was not attacked during this lap
Lap 4 (3’03”) the pace increased again. In the 4th and 5th corners the group Split and I was on the front with another 2 riders. We tried to escape from the others, but at the end, they caught us up. At that moment, we were only 5 riders left.
Lap5 (3’09”) Sprint! : Very fast lap. I’d attack in the 5th and 6th corners, trying to break the group, but everyone was focused ‘cause the sprint and they caught me 500m left.
Lap 6 (3’14”): After the sprint my legs were killing me, but I thought “If they are killing me, for sure the others riders would be suffering too”, So I started to Attack again and again
Lap 7 (3’14”) the pace still was very high and I defined my race tactic. “make the pace higher than I could and if I saw them getting low pace, attacked them”
Lap 8 (3’13”) The pace was the same than the previous one (3’14”) and the other riders started to put the eye on me. I continued with the same strategy, attacking always on the corners 5-6. They always could catch me and from that point was harder to break away
Lap 9 (3’18”) this was the slowest lap in the race. It Might be for the fatigue or it might be in keeping enough energy. I did not pay attention of that and I continued with my strategy. Attack on corners 5-6.
I finished that lap at the head of the race just by a couple of meters
Final Lap (3’03”) they catch me on the first corners, I took a breath for a few moments and then I made my move! I’d Attacked With all my forces! Trying to get the biggest advantage possible. And for a few moments I made it! But! Just 500mts to finish line the caught me and I did not enough energy to keep their speed. So I finish in 5th position 8secods behind the winner very tired but with and a huge smile on my face.
As you can see I couldn’t celebrate the victory, but still I have a lot of reason to celebrated! I have another experience beside my wife. I have new friends, Japanese friends and I can know, thanks to cycling, a Little bit more this amazing culture as the Japanese is.
Than you everybody to read at me, we are looking forward to the next race experience!!
Hugs!!
2020.07.19 第9回 JBCF きらら浜クリテリウム_c0351373_11535234.jpg
E3 フリ ニュエズ選手

2020.07.19 第9回 JBCF きらら浜クリテリウム_c0351373_11535026.jpg
E3 武田真英選手
2020.07.19 第9回 JBCF きらら浜クリテリウム_c0351373_11534718.jpg
F クラウディア カスティージョ選手 松下恵子選手

以下グーグル翻訳
スタート地点では、他の30人のライダーに囲まれ、私のように不安に満ちていて、この素晴らしいスポーツを楽しんでいました。
レースは短く爆発的でした:10周、それぞれ2.3km。 サーキットは非常に技術的で、一日中多くの風が吹いていました。
これは私のクロニクルです:
LAP1(3’16”)レースが始まり、最初の300mが制御され、グループ内でできるだけ早くポジションを獲得しました。 その後、緑の旗は公式の始まりを発表しました。 ここが最強のライダーが攻撃を開始した場所です。 私はただ彼らに従います
ラップ2(3'00”)これはレースの最速ラップでした。 特に横断風があったとき、多くの攻撃がありました。 3人のライダー(私を含む)がレースの先頭にいて、別の4人がギャップを埋めました。 このラップの終わりまでに、7人のライダーがレースに向けていました。
ラップ3(3’10”)このラップの目標は、他のライダーとのアドバンテージを確保することでした。 それがこのラップの間攻撃されなかった理由でした
ラップ4(3’03”)でペースが再び上がりました。 4コーナーと5コーナーでは、グループSplitと私が2人のライダーと一緒にフロントにいました。 私たちは他の人から逃げようとしましたが、結局、彼らは私たちを追いつきました。 現時点では、残り5人のライダーでした。
Lap5(3’09”)スプリント! :非常に速いラップ。 私は5コーナーと6コーナーでグループを壊そうとして攻撃しましたが、全員が集中していたため、スプリントが発生し、500m離れてしまいました。
ラップ6(3’14”):スプリントの後で足が私を殺していたが、「もし彼らが私を殺しているなら、確かに他のライダーも苦しんでいるだろう」と思ったので、何度も攻撃し始めた
ラップ7(3’14”)のペースはまだ非常に高く、レースの戦術を定義しました。 「ペースを自分よりも速くして、ペースが遅くなっているのを見つけたら、攻撃した」
ラップ8(3’13”)前のペース(3’14”)と同じペースで、他のライダーが私に目を向け始めました。 私は同じ戦略を続け、常にコーナー5-6を攻撃しました。 彼らはいつも私を捕まえることができ、その点から離れることはより困難でした
ラップ9(3’18”)これはレースで最も遅いラップでした。 それは疲労のためかもしれません、またはそれは十分なエネルギーを保つことにあるかもしれません。 私はそれを気にせず、私の戦略を続けました。 コーナーへの攻撃5-6。
レースの先頭で数メートルだけラップを終えました
最後のラップ(3’03”)は最初のコーナーで私を捕まえ、少しの間息を吸い、それから私は私の動きをしました! 私は全力で攻撃しました! 可能な限り最大のアドバンテージを得ようとしています。 そして、しばらくの間、私はそれを作りました! だが! ちょうど500mtsでフィニッシュラインをフィニッシュしたので、スピードを保つのに十分なエネルギーがありませんでした。 だから私は勝者の後ろ8秒で5位でフィニッシュしました。
ご覧のとおり、私は勝利を祝うことができませんでしたが、それでも祝う理由はたくさんあります! 妻とは別の経験があります。 私は新しい友達、日本人の友達がいます。サイクリングのおかげで、日本人と同じようにこの驚くべき文化をもう少し知ることができます。
みなさん、よろしくお願いします。次回のレースを楽しみにしています!!
抱擁!!
※リザルト※
E3
 5位 Julian Nunez(フリ ニュエズ) 31:54 +TOP 00:08
 11位 武田 真英 33:53 +TOP 02:07
F
DNF Claudia Castillo(クラウディア カスティージョ)
DNF 松下恵子
2020.07.19 第9回 JBCF きらら浜クリテリウム_c0351373_11535546.jpg
応援ありがとうございました!!

by velocafevoyage | 2020-07-27 12:01 | voyAge roadracers


biCYCLE Cafe 'voyAge' ,,,,,,,, (O。O)


by velocafevoyage

カテゴリ

全体
info
about voyage
create
menu
event
diary
voyAge cycling team
voyAge roadracers
CrMO STYLE
collaboration
market
voyAge JET factory
accsess
協賛企業
未分類

以前の記事

2025年 12月
2024年 04月
2023年 09月
2023年 07月
2023年 06月
2023年 05月
2023年 04月
2022年 09月
2022年 03月
2021年 11月
2021年 09月
2021年 07月
2021年 06月
2021年 02月
2020年 10月
2020年 09月
2020年 07月
2020年 06月
2020年 05月
2020年 01月
2019年 12月
2019年 10月
2019年 09月
2019年 08月
2019年 07月
2019年 06月
2019年 05月
2019年 04月
2019年 03月
2019年 02月
2018年 12月
2018年 11月
2018年 10月
2018年 09月
2018年 08月
2018年 07月
2018年 06月
2018年 05月
2018年 04月
2018年 03月
2018年 02月
2018年 01月
2017年 12月
2017年 11月
2017年 10月
2017年 09月
2017年 08月
2017年 07月
2017年 06月
2017年 05月
2017年 04月
2017年 03月
2017年 02月
2017年 01月
2016年 12月
2016年 11月
2016年 10月
2016年 09月
2016年 08月
2016年 07月
2016年 06月
2016年 05月
2016年 04月
2016年 03月
2016年 02月
2016年 01月
2015年 12月
2015年 11月
2015年 10月
2015年 09月
2015年 08月
2015年 07月
2015年 06月
2015年 05月
2015年 04月
2015年 03月
2015年 02月
2015年 01月

その他のジャンル